”Mycket hänger på Elin Rombo i titelrollen och hennes förmåga att göra Régines neurotiska uppenbarelse trovärdig. Vilket hon gör med rörande bravur: skör, sårbar och oupphörligt skiftande i sina musikaliska uttryck.” Prima Donna/Kungliga Operan
Bo Löfvendahl/SVD – Oktober 11 2020
”Som den extremt våldsutsatta Kunigunda, eller Cunegonde, ser vi Elin Rombo, som gör sina kostymbyten för öppen ridå vilket understryker den grymma lek som alla utom Candide tycks vara med på. Ändå sjunger hon den berömda sopranarian ”Glitter and be gay” som om det gällde livet. Där står hon i sin glittrande tyllkreation med strutbröst som raketspetsar riktade mot anfallande män. Ett himmelsblått bepansrat tomteblosss. Och som hon sjunger. Rombo går från klarhet till klarhet.” – Candide/Kungliga Operan
Gunilla Brodrej/Expressen – Januari 26 2020
“Her silvery soprano was well suited to the role, and her interpretation managed to convey both the sensual follower of Dionysus and the loving, faithful wife.” – King Roger/Royal Swedish Opera
Laura Servidei/Bachtrack 21 March 2019
“Elin Rombo was a successful Sophie, her soprano featured beautiful filati and a solid top register. Her interpretation of the young, innocent girl was believable and enjoyable.” – Der Rosenkavalier/Royal Swedish Operan
Laura Servidei/Bachtrack 21 March 2019
“Elin Rombo, who has won triumphs in a number of important roles of late, is a marvellous Hanna Glawari,” The Merry Widow/Royal Swedish Opera
Göran Forsling/Seen and Heard International - February 2 2017
”Elin Rombo är sagolik i huvudrollen… Elin Rombo sjöng Agnès redan i en av de första uppsättningarna, och i hennes skimrande röst förenas värme, exakthet och starkt temperament. Det är sagolikt. Rollen är som inristad i hennes hud.” – Written on Skin/Kungliga Operan
Bo Löfvendahl/SVD – 25 januari 2015