"Jeremy Carpenter’s distinct and expressive baritone constantly delivers a beneficial energy and passion in a show that a little too often gets stuck in a lethargic and fatefull melancholy. Carpenter’s Butler,Philippe, is actually the only character that goes through a palpable development from a devote and authoritarian controlling servant in an attempt to free himself from the fading diva.” – Phillippe/Prima Donna/Royal Swedish Opera
Tidskriften Opera/Erik Graune - 2020
"Dessutom har man en engelsman i rollen som Pangloss, Ragotski och Martin – barytonen Jeremy Carpenter, även han från ”Glada änkan”, briljerar. Diktionen är överlag strålande."
Expressen/Gunilla Brodrej – januari 26 2020
"As the Actor, baritone Jeremy Carpenter sang with elegance" - Schauspieler/Der Ferne Klang/Royal Swedish Opera
Operawire/Sebastian Turgeon - October 10 2019
"While all the main singers showed attractive voices with good characterisation, the principal negative of the performance was that they virtually all struggled to make themselves heard above the orchestra, with the notable exception of Jeremy Carpenter as Chou En-Lai, whose warm baritone was strong enough to be always audible above the wash."
David Karlin/Bachtrack - 30 October 2016
"Germont sjungs innerligt och obehagligt styrande av Jeremy Carpenter - klok tolkning i både gester och röst." - Traviata/Folkoperan
Per Felzin/Sveriges Radio - september 17 2015
"Jeremy Carpenter was quite outstanding as the Queen’s "trusty elf”, Robert Cecil." Britten's Gloriana/Royal Opera House
Mark Valencia/www.classicalsource.com - June 20 2013
"Det gör däremot britten Jeremy Carpenter, som visserligen har en mer dramatiskt tacksam roll men som också äger en tät och bärig baryton. Hans Carlo Gérard är ju betjänten som blir revolutionsledare men faller offer för sitt eget begär. I tredje akten blottar han sitt bröst och tycks i stånd att slita ut sitt eget hjärta. En så stark scen att Dalaymans solida insats i Maria Callas signaturaria ”La mamma morta” genast känns en smula mindre gripande." - Andrea Chénier/Kungliga Operan 2010
Johanna Paulsson/Dagens Nyheter - 24 oktober 2010